Föräldramöte på dagis

Gick ju inte riktigt som man tänkt sig... Tydligen är det bestämda dagar och tider man får lämna det barn som får vara på dagis 15 timmar i veckan medans man är föräldraledig. Tisdag, onsdag och torsdag mellan 9 och 14. Detta innebär alltså att F aldrig kan hämta eller lämna Hugo. Om vi vill ha Hugo på dagis så får jag lämna och hämta och köra hem däremellan, (om jag inte vill flyta runt i Stugun i fem timmar om dagen vill säga) alltså 8 mil om dagen. Det blir mer bilåka än när jag jobbar. Hur kul blir det på föräldrapenning?

Så antingen får vi lägga de stackars slantar jag får i månaden på diesel, eller får vi rycka upp Hugo från dagis... Inte kul.

Blä.

// Camilla

Kommentarer
Postat av: Monica

Nej det är verkligen inte uttänkt för föräldrar som har en bit att åka till dagis. Dessutom kostar väl dagisplatsen också då han inte är 3 år. Inte finns det ju någon öppna förskolan heller där man kan låta barnen leka.

2011-10-04 @ 12:28:57
URL: http://furstegarden.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0