Gott bröd.

Hej hej,
 
Det har kommit lite önskemål på att jag ska skriva ut receptet på brödet som jag och Per brukar baka. Och snäll som jag är så tänker jag nu lägga ut detta recept.
Tänk på att måtten som jag skriver ut gäller för två limpor, och det är en ganska lös smet så man måste ha brödform att grädda i.
 
Gräddas i 175 grader, 50 min
 
9dl vetemjöl
3dl grahamsmjöl
3tsk bikarbonat
1tsk salt
1dl solrosfrön
1,5dl pumpakärnor
1,5dl brödsirap
10dl lättfil
 
Uppdatering: Vissa verkar ha missuppfattat receptet lite. Mängden solrosfrön som står ska vara i brödet. Det som man strör uppe på är inte medräknat i den mängden. Alltså det ska vara både solrosfrön OCH pumpakärnor i brödet.
 
Blanda allt torrt, dvs allt utom sirap och fil. Ordentligt. Tillsätt sirap och fil och rör om. Släng ner smeten i smörjd form och strö över solrosfrön och grovsalt. mm gott.
 
 
/T
 

Kommentarer
Postat av: Sandra

Jag brukar också göra det brödet! Så himla gott! Fast jag har solrosfrön i och pumpakärnor ovanpå. :)

Svar: I detta ska det vara solrosfrön OCH pumpakärnor. Plus solrosfrön uppe på.
Camilla & Tanja

2012-11-21 @ 21:50:56
URL: http://snorpans.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0