life as an aussie

Ciao! 

Tänkte att jag kanske ska uppdatera lite från aus. Det är fullt upp hela tiden så det är lite knepigt att hinna med allting. Och ofta är jag faktiskt alldeles för trött för att blogga :) 

Men jag har det bra iaf, vi kan ju börja där. Hemlängtan finns självklart kvar, men det är lättare att hantera den nu. Och det känns speciellt bättre eftersom jag vet att Per kommer ner på lovet i september. Visst det känns som en evighet dit just nu, men det känns ändå mer verkligt nu när han har bokat biljett och allting. Och jag ska inte glömma Christin, hon kommer ju också ner, Trevligt! :)


Jag fortsätter att njuta av boxningslektionerna! Förra veckan började vi med sparkar :D


Det har varit riktigt fint väder nu i några dagar! Så jädra härligt. Och självklart spenderar man helgerna på stranden när det är sånt kanonväder! 


Min fina Nelzon har varit borta i 4 veckor, men kom äntligen hem igen i måndags förra veckan! Men han var skadad och riktigt smal så han har fått besöka veterinären några gånger. Här skypear jag med honom :) Jag håller tummarna för att han ska bli helt frisk igen. <3

Njuter av sol och värme! Vattnet är härligt, med roliga vågor! Jag har inte hunnit testa surfa än tyvärr. Skulle göra det i helgen, men då var det för stora vågor så jag får vänta. Men jag hinner nog :) 
 
Skolan går bra, det är väldigt mycket att lära sig men det mesta är riktigt roligt och intressant så det känns bra! :) Jag gillar alla lektioner mer eller mindre, men jag tror att boxningen är en favorit. Men jag gillar group exercise och water based också, och exercise science, äh jag gillar alla. Eventuellt så är det nog online kurserna som kan vara lite tråkiga. Det är mycket läsande om regler och lagar och det kan bli lite öööh. :P 
 
Jag längtar tills december när jag får åka hem en sväng! Det ska bli så kul att få träffa alla igen, och jag vill köra mycket träning med er! Och av någon anledning så har jag fått ett sug efter saffransbullar med vaniljfyllning, wtf liksom? :) Men då är det ju tur att jag kommer hem lagom till advent så jag kan baka det, haha. 
 
Dom senaste dagarna har några kompisar och jag börjat stå på händer, hjula och latja runt lite, så kul! Jag saknar gymnastiken ibland. Och då är det roligt att köra lite lätt sådär ibland. :) Kul att det är fler än jag som vill hålla på för en gångs skull också! 
 
Nej nu börjar jag bli hungrig. Kommentera om det är något speciellt ni vill att jag ska blogga om. 
Ja just det, jag och mina roomies har pratat om att åka till australia zoo, det ska bli kul! Kanske kan bli av i helgen. Jag ska kolla med Danni när hon kommer tillbaka! :) 
 
Saknar er! 
 
Kram 
/T

Kommentarer
Postat av: sara

Jag vill veta lite mer om mooloolaba! och dina roomies.
Även att du var sugen på saffransbulle, crazy!
Saknar dig!
Kram

2013-08-06 @ 11:30:59
URL: http://masaa.blogg.se
Postat av: Stora syster, Moster

Hej!
Kan du inte lägga in lite mer bilder??? Nyfikna på hur det ser ut down under...
Ha det bra så hörs vi på skypen!
(Nu är vi hemma, åker till Öland i morgon)
Kram/ K&M&M

2013-08-06 @ 12:20:42
Postat av: Marita

Haha tänk att jag fick dig att gilla saffransbullar :)
Jag vill att du ska börja surfa och att vi får se hur duktig du blir på det. Sen en massa bilder så klart. Och kanske lite om maten där nere? om du varit ute och ätit någonstans?

2013-08-06 @ 15:28:10
URL: http://masaa.blogg.se
Postat av: Birgitta

Kul att läsa och se bilder. Ser ut att vara så fint där. Hur är maten ? Du äter väl annat än pannkakor och jordgubbar? såg lite bilder när Per och Christin höll på att boka. Hade gärna hängt på. Det är tomt här hemma utan DIG. Sköt om dig. Kram från svärmor

2013-08-06 @ 19:35:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0