En soon to be 4:a årings funderingar....

Jag sitter i bilen och sjunger med så låg och mörk röst som jag kan åstakomma och på bred skånska:
 
"Jag har bott vid en landsväg i hela mitt liv... "
 
Hugo: - Men mamma! Låt mig fundera! Var tyst så jag kan tänka...
 
Hmpf. Jo men tack då... :-)
 
Jo, men vad var det han funderade på då? Jo:
 
Hugo: Mamma, vi skulle ha haft en jätte jätte stor gaffeltruck så vi kan flytta på Höglunda.
Jag: Vart ska du flytta det då?
Hugo: Hmm, till en bilskrot!
Jag: Men, hur ska det gå till då? Då måste man ju gräva upp hela Höglunda först.
Hugo: Mmm. Men vi kan ju ringa till en jätte jätte jätte stor Janne som kan gräva upp det.
Jag: Jaha. Ja det kanske man skulle kunna göra... Men, varför vill du flytta på Höglunda då?
Hugo: Jo, för då kan man ju ringa Janne igen och säga till han att han ska gräva upp bageriet och så kan den där jätte jätte stora gaffeltrucken flytta det dit där Höggården brukade stå!
 
Ja, han har sina funderingar den där Hugo! :-)
 
 
// Camilla

Kommentarer
Postat av: Tanja

Haha! Söt-Hugo :)

2013-05-24 @ 13:47:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0