Älgjakt! ( för vuxna)

Var med på pass i lördags. Resulterade i det här:
 

Vi hann precis ut till passet när jag hörde att det knakade i skogen bakom oss. F höll fortfarande på att packa upp grejer ur väskan när jag såg att tjuren kom ut på hygget. Knackade F lite försiktigt i sidan och pekade. 06.10 gick skottet! :-) Första gången jag varit med om en lyckad jakt! (Lyckad för oss alltså, Inte för älgen)
 
 
Även jag fick en kvist i "hatten"! :-) ( Det ska man få när man skjutit en tjur tydligen, Tobbe tyckte att jag förtjänade en eftersom jag såg älgen först! :-) )

Efter att vi tagit ur älgen så satte vi oss på pass igen. Då var det läge för en rykande varm kopp te!
 
 
Det var en händelserik förmiddag!
 
// Camilla

Kommentarer
Postat av: Stora syster, Moster

Lyckad premiär! Kul:)
/K

2013-09-25 @ 10:02:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0