Premiär!

Jaha, nu har jag varit ute i skogen själv med Bärra två ggr! Känns kul! Har inte sett någon fågel dock, men har inte varit helt händelselöst! :-)
 
I måndags fm var vi ute. Gick hemifrån uppåt skogen. Efter två ganska händelselösa timmar beslöt jag mig för att ge upp och gå hem och avlösa barnvakten. DÅ börjar Bärra skälla. Ca 200 m bort. Skäller ihärdigt och Astron indikerar att han står stilla. Väntar en stund.  Han fortsätter skälla på samma punkt. Smyger in. Ser Bärra. Han ser mig. Fortsätter att skälla och markerar tydligt mot ett träd. Jag ser mellan grenarna att där sitter något. Smyger närmare, sätter mig på huk, höjer bössan och siktar. En katt. En JÄ--A katt. Mitt i skogen. VAD GÖR DU DÄR???? Hmpf. Ja, ja, så kan det gå. Pulsen gick upp iaf! Det var väldigt spännande där ett tag! :-)
 
 
// Camilla
 
PS. Det är inte katten på bilden som skrivit brevet. Inga djur kom till skada DS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0