Stora utmaningen

Kopierad från Sofi!

"STORA" UTMANINGEN:


17/1 – 13/2


Under dessa 4 veckor ska detta avverkas:

 

800min ska avverkas på valfritt sätt.


75 km ska avverkas på valfritt sätt. (Simning, cykling, promenad, löpning, rodd etc.)


20 träningspass ska avklaras. Vad som är giltigt som ett träningspass avgör du själv.


20 min i plankan, på knä eller tå, rak eller sidoplanka.


300 situps, valfria.


300 armhävningar, på knä eller tå.


200 rygglyft, ligg på golvet och lyft bröstet från marken.

200 "kissande hunden"


20 min jägarvila. (Sitt mot en vägg i 90 grader med benen)


1 valfri och personlig utmaning för hela perioden. Det kan handla om precis vad som helst, om träning, välmående, vikt, mat, godisförbud. etc.


VECKA 1

Vecka 1 börjar med 5 stycken maxtest. Dessa återkommer även i vecka 4 så skriv ner resultatet så att du kan jämföra när du gör om maxtesterna då.


Maxtest 1: ”Kom så långt du kan på 30 minuter”
: Testet är relativt enkelt. Välj en konditionsform som passar dig och som du kan upprepa om fyra veckor. Exempelvis löpning, promenad, cykling, crosstrainer, rodd, simning. Värm gärna upp före maxtestet så du inte sträcker dig och kör sedan 30 minuter så snabbt du orkar och mät hur långt du kommer. Den sträckan ska vi försöka slå vecka 4.


Maxtest 2: Plankan
. På knä eller på tå. Håll ut så länge du orkar.


Maxtest 3:
Armhävningar. På knä eller tå. Så många du orkar.


Maxtest 4: Situps
. Så många du hinner på 1 minut.


Maxtest 5: Jägarvila
. Stå i jägarvila så länge du orkar.


VECKA 2

Gör minst 20 situps och 20 rygglyft varje dag.

VECKA 3

Gå eller spring minst en km i ett sträck, varje dag.

VECKA 4

-Utför de 5 maxtesten från vecka 1 igen.

-Testa en ny träningsform.


Ja, vi får väl se om vi lyckas med det här då!

Camilla & Tanja


Kommentarer
Postat av: Sofi H

JAAAA VA GLAD JAG BLIIIR!!!!



registrera er som användare på www.funbeat.se och lägg till mig som er polare. SofiH heter jag, otippat va ;)

2011-01-18 @ 18:29:32
URL: http://sofih.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0