Vad är det för dag??

Jag har svårt att hålla koll, har ju semester. Alla dagar är lika härliga! :D

Jag har försökt blogga med lite bilder men det fungerar inte. Bra app ni har blogg punkt se !

Meeeen whatevah?! Jag har semester. Så jäkla nice. Idag tog vi en longtailboat till Poda beach. Jag tror den hette så iaf. Riktigt härligt. Annars har vi varit på hotellet dom andra dagarna. Det är också skönt ju. :)

Men jag måste bara berätta. Ni som rest med mig vet hur jag är när jag prutar. Jag är stenhård. Jag har bestämt mig och ger mig inte. Får jag inte som jag vill så går jag. Men till berättelsen:
Igår så gick vi runt här i Ao Nang och tittade lite, shoppade lite och så. Jag hittar en väska som jag kollat på att köpa hemma. Tänker att den får jag ju självklart billigare här i Thailand. (allt är äkta i thailand) Hur som haver så börjar jag diskutera saken med Per. Vad kan dom tänkas vilja ha för väskan? Hmm. Vi gissar på att dom tänker börja på 1000baht (ca 250sek) och jag kan tänka mig att ge 600 för den. Okej det kör vi på tänker jag.
Jag hittar en man(gubbe) som jobbar där och frågar hur mycket han vill ha för väskan. Har säger då 500 baht!!
Min hjärna: ( ... Eeeeh jaha)
Stenhård som jag är så kan jag ju självklart inte gå med på det första priset han säger. Dock är jag helt ställd och vet inte riktigt vad jag ska svara. Kommer lite tveksamt med ett "noo I'll give you 400" han kontrar med 450 och jag säger ja direkt! Inget mer prutande eller tvekande alls!
Detta tynger mig resten av kvällen. Hade jag varit lite mer med på noterna så hade jag ju säkert fått ner den till 300. Jag gav mig typ direkt, det är inte min stil.
Men för att klargöra, jag var alltså missnöjd med mitt köp som jag var villig att ge 600baht för, men istället fick för 450. Låter det vettigt??

/T


Kommentarer
Postat av: sara

det låter precis som tanja! du fåt tänka på att försäljaren nog behövde de där pengarna mer än vad du gör =)

2012-12-06 @ 14:36:14
URL: http://masaa.blogg.se
Postat av: Marita

Skulle precis skriva samma sak som Sara, typiskt dig :)

2012-12-06 @ 16:23:47
Postat av: Berra

Ja tyckte det var kul!

2012-12-06 @ 17:57:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0