Saturday

Äntligen helg! Känner att min hjärna behöver vila lite. :) Men jag ska ändå försöka läsa lite anatomi under helgen, känner att jag vill få in alla ord och begrepp ordentligt. 
 
Det är som sagt väldigt mycket nytt att lära sig, men det är roligt. Ibland kan det kännas ganska så överväldigande, men jag hoppas att det kommer kännas bättre allt eftersom tiden går och man kommer in i rutinerna lite mer. 
 
I morse var det tänkt att ett gäng av oss skulle dra på yoga, men dom hade kollat fel på när bussen skulle gå, eller så hade det stått fel, för vi hann inte iaf. Så jag och Natalie bestämde oss för att åka till gymmet då istället, och dom andra skulle lägga sig vid poolen.
 
Bra träningspass blev det idag, 25 min på löpbandet och det kändes ganska bra faktiskt! Kände att jag kunde springa på i ganska bra fart:) Och sen 15 min intensiv magträning och efter det 15 min rumpa. Hela min kropp känns stel efter denna veckan, så ett yogapass skulle nog vara bra för att mjukas upp lite. Kanske blir det imorgon istället. 
 
Annars så har vi i veckan tränat vattengympa, som var grymt kul, gått igenom grunderna och tränat väldigt lite boxning (med mitsar). Det var också roligt, men det visste jag redan innan att det skulle vara. Har ju kört lite sånt hemma. Nästa vecka ska vi dra igång ordentligt med boxningen nice! Vi har gjort en massa annat också, men det kommer ni säkert bara tycka är tråkigt att läsa om. :) 
 
Jag ska ta och köpa mig en cykel iaf. Testade att göra det i torsdags, men han som bygger ihop dom jobbade inte då, men han skulle komma på onsdag, så då gör vi ett nytt försök. Kommer kännas skönare att ha en cykel tror jag. Då kan man ta sig en tur när man har tråkigt (när ska jag hinna ha det?) cykla till skolan, till gymmet, till beachen och till affären. Perfekt! 
 
Ikväll ska vi på grillning hos några i klassen som bor i ett hus vid stranden. Det blir inge party för mig, men det ska bli trevligt att träffas och käka och snacka. 

Jag är fortfarande jättedålig på att ta kort, känns som jag har så mycket annat att tänka på så jag glömmer ta kort. Men jag ska försöka bli bättre på det! Det kommer kanske sen när man kommit in i vardagen lite bättre. :) 

Lite bilder iaf:


Mitt ID kort på boendet. Dagen denna bilden togs så var jag som mest jetlaggad. Hade inte sovit, var illamående, kunde inte äta och kände mig allmänt matt. Jo men tack för att ni skulle ta kort på mig idag! :)
 
Lite bilder från lägenheten. Vardagsrummet.

Köket. 

Vardagsrummet igen. Den ena brädan är Dannis, min roomie. Den andra är en fd roomies, som kanske ville ge brädan till Tanja? :) Dörren ni ser bakom är in till mitt rum. 

Balkongen, plus utsikten.

Köket igen. Rummet rakt fram till vänster är tvättstugan. 

Poolen. 

Samma pool. 

Långt ner till höger bor jag.

Tennisbana, och det finns en basketkorg också. 
Nej nu ska jag vila lite, blev trött att av ett hårt träningspass så tidigt en lördag morgon. :) 
 
Hoppas allt är bra med er där hemma, saknar er! 
 
/T
 

Kommentarer
Postat av: Sara

Vad härligt det ser ut! Blev det bråk om rummen eller ser det ganska lika ut? Vill du testa på att surfa?

Svar: Nä alltså man blir som tilldelad rum, så man har inte så mycket att säga till om. Jag frågade dock första dan om jag fick byta, för jag fick först ett på nedervåningen, men jag lyckades byta till ett på tredje våningen. :) Men dem ser ungefär lika ut. Alla är liksom lika stora och så. Det skiljer sig lite på möblerna och sånt bara. :) Varje hus är privatägd, så vissa ägare är schysta och har helt nyrenoverat, medan vissa är sämre..
Camilla & Tanja

2013-07-14 @ 12:39:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0