Pojke eller flicka?




När jag väntade Hugo så sa min faster att man växer "framåt" när man väntar en pojke, och "bakåt" om det är en tjej. Alltså om man väntar en tjej får man en enorm rumpa... Tycker att jag var större runt om när jag väntade Hugo än vad jag är nu. Men då måste man även ta hänsyn till att jag var otränad och överviktig redan innan jag blev gravid med Hugo. Den här gången var jag lite mindre överviktig och betydligt mer tränad. Jag själv känner det som att det mest är magen som växt den här gången. Men jag har även fått groteska lår...

Med Hugo fick jag halsbränna mot slutet. Den här gången har jag haft halsbränna nästan hela tiden. Karpaltunnelsyndrom hade jag då och nu. Samlade på mig mycket vatten på slutet förra gången, börjar känna av det nu oxå. Med Hugo mådde jag inte illa. Den här gången mådde jag illa nästan konstant de första månaderna. Dock har jag inte spytt varken nu eller då.


Pappa är övertygad om att jag väntar en kille. Han var även övertygad om att Hugo var en tjej... Mamma har inte sagt varken det ena eller det andra.

Tanja och Katja är tvärsäkra på att det är en tjej.

Fredrik lutar mer och mer mot att det är en tjej.

Svärmor och svägerska tror oxå på en tjej.

Själv är jag osäker.

Vad tror ni?

// Camilla

Kommentarer
Postat av: Tanja

En liten Lisa, helt klart! =)

2012-01-16 @ 11:41:27
URL: http://torkkel.blogg.se/
Postat av: sara

jag tror nog också faktiskt en tjej, en liten sara! jaaa =)

2012-01-16 @ 11:52:00
URL: http://masaa.blogg.se/
Postat av: Sandra

Jag tror också att det blir en tjej!

2012-01-16 @ 15:10:18
URL: http://snorpans.webblogg.se/
Postat av: Stora syster

Mats är bara säker på att du inte kommer att kunna jobba så länge som du planerat och tror att du ska föda denna eller nästa vecka...

Klart att det är en lillasyster.

/K

2012-01-16 @ 19:37:34
Postat av: Sofi H

Tror minsann på en liten lillebror & jag tror han kommer ha lite mer brått ut än vad vissa beräkningar säger ;-)



Ska vi leka i helgen? Vore kul tycker jag

2012-01-16 @ 21:21:01
URL: http://sojf.wordpress.com
Postat av: Leena Svensson

Det ger sig när den kommer ut :)

2012-01-19 @ 08:57:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0